Ogroženo slovensko morje !?

Ogroženo slovensko morje !?

OdgovorNapisal/-a BojanD dne 09 mar 2006 13:10

Je slovensko morje ogroženo?
Kakšne so posledice gradnje terminala za utekočinjen plin?

Okolje, 8. marec 2006 11:53
Ljubljana -RTV SLO
Anton Komat pravi, da natančnih posledic ohlajanja vode ne more predviditi nihče. Foto: RTV SLO
Preverili smo, kakšne posledice bi lahko imela gradnja terminala za utekočinjen plin, ki naj bi ga zgradili v Tržaškem zalivu.
Z gradnjo terminala, ki naj bi stal tik ob slovenski meji, naj bi se temperatura vode ohladila tudi za 5 stopinj Celzija. Ohlajevanje naj bi povzročili tankerji, ki bi prevažali plin, ohlajen na minus 162 stopinj Celzija.
Okoljevarstvenik Anton Komat je za MMC pojasnil, da že sprememba temperature morja za eno stopinjo Celzija lahko povzroči dramatične posledice za ekosistem. Spremeni se lahko sestava vseh rastlin, mikroorganizmov, alg in planktona v morju. To pa povzroči spremembo prehranjevalne verge.
-----------------------------------------------

SD: Proti terminalu utekočinjenega plina
--------------------------------------------------------------------------------
Vpisal sd_kp (/12) dne 9. 3. 2006 ob 09:32
ObalaNet

SSocialni demokrati Slovenske Istre nasprotujemo možnosti, da bi se na Severnem Jadranu postavilo terminal utekočinjenega plina. Predstavlja ekološko bombo, ki lahko uniči ekološko ravnovesje, gospodarstvo in prihodnost regije.

Socialni demokrati nasprotujemo možnosti, da bi se v bližini pomorske meje med Italijo in Slovenijo ali kjerkoli drugje na področju Severnega Jadrana postavilo terminal utekočinjenega plina. Takšna dejavnosti bi namreč močno škodovala krhkemu ekološkemu ravnovesju tega morskega področja. Hlajenje morske vode, ki bi bila posledica gretja utekočinjenega plina ter mnoge kemične sestavine, s katerimi bi vzdrževali plinovod do obale, bi izjemno negativno vplivale na floro in favno na širšem področju in tako močno ogrozile ne samo ekološkega ravnovesja, ampak tudi mnoge gospodarske dejavnosti, kot so ribištvo ali turizem, ki so odvisne od morja.
Takšen terminal bi zaradi povečanega ladijskega prometa in nevarnosti nesreč predstavljal ekološko bombo, ki bi lahko uničila ekološko ravnovesje regije, ob tem pa tudi njeno gospodarstvo in prihodnji razvoj.

Socialni demokrati pozivamo vlado RS, naj nemudoma vzpostavi stik z italijansko stranjo in doseže, da se vse aktivnosti v zvezi s postavitvijo omenjenega terminala prekinejo. Pričakujemo, da bo dokazala, da je tudi v dejanjih pripravljena in zmožna zaščititi svoje morje in svoje ljudi.

dr. Patrick Vlačič
Predsednik
pokrajinskega odbora SD Slovenska Istra
Uporabniški avatar
BojanD
 
Št.: 494
Pridružen: 04 dec 2004 1:34
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 44; morska 38 let

OdgovorNapisal/-a Bojan dne 09 mar 2006 13:21

Ta novica se mi zdi pa kar neverjetna. Ali ste našli podatek, kdo je izdelal študijo o ohladitvi slovenskega morja za 5 stopinj C. Kaj pomeni teh 5 stopinj C? Ali je to letno povprečje, ali je to minimalna ozirama maksimalna vrednost? Ali se nanaša na celotno slovensko morje ali samo na del tega morja ?
Uporabniški avatar
Bojan
 
Št.: 9306
Pridružen: 12 nov 2004 16:44
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 34let, morska 16let

OdgovorNapisal/-a BojanD dne 09 mar 2006 13:24

Bojan Napisal/-a:Ta novica se mi zdi pa kar neverjetna. Ali ste našli podatek, kdo je izdelal študijo o ohladitvi slovenskega morja za 5 stopinj C. Kaj pomeni teh 5 stopinj C? Ali je to letno povprečje, ali je to minimalna ozirama maksimalna vrednost? Ali se nanaša na celotno slovensko morje ali samo na del tega morja ?


Pisati bi moral na
anton.komat@siol.net
verjetno on ve, če so ga povabili na TV :wink: :idea:
Uporabniški avatar
BojanD
 
Št.: 494
Pridružen: 04 dec 2004 1:34
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 44; morska 38 let

OdgovorNapisal/-a BojanD dne 09 mar 2006 13:33

Tulepa ribiči govorijo o 5 % znižanju temperature. Novinarji press :roll: :D :?:

Plinski terminal kar sredi Tržaškega zaliva
--------------------------------------------------------------------------------
Vpisal journalist (m/29) dne 5. 3. 2006 ob 02:44
Ekologija • 1,279 znakov • 185 besed

Sredi Tržaškega zaliva ob slovenski morski meji naj bi po pisanju Financ italijanska družba Alpi Adriatico zgradila terminal za utekočinjen plin. Ribiči opozarjajo na ekološko nevarnost. Ribiči so namreč zaskrbljeni, saj bi se temperatura morske vode v zalivu zaradi segrevanja plina lahko znižala za pet odstotkov, kar bi po njihovem mnenju občutno spremenilo življenjske pogoje pod vodo. Terminal pomeni ekološko nevarnost, saj naj bi tankerji plin, ki bi ga ohladilil na minus 162 stopinj Celzija, vozili do terminala, tam pa bi ga potem segrevali z morsko vodo.

Ribiči pa so opozorili še na eno ekološko nevarnost. Da bi italijanska družba preprečila razraščanje alg in druge morske vegetacije na notranjih stenah plinovoda, namerava morsko vodo sterilizirati z "varikino", kar bi po mnenju ribičev "hudo zastrupilo" celoten Tržaški zaliv. Za sterilizacijo naj bi namreč letno porabili kar 788 ton omenjene kemikalije.

Operativno območje plinskega terminala naj bi segalo do državne meje, z varstvenim pasom pa bi to območje segalo celo v slovenske teritorialne vode. Letno bi lahko terminal sprejel tudi do 95 tankerjev. Družba Alpi Adriatico je 6. februarja, da bi dobila potrebna dovoljenja, projekt terminala že predstavila italijanski deželni upravi.
Uporabniški avatar
BojanD
 
Št.: 494
Pridružen: 04 dec 2004 1:34
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 44; morska 38 let

OdgovorNapisal/-a Bojan dne 09 mar 2006 13:44

Zelo zanimivo bi bilo izvedeti ali se ta podatk 5 stopinj nanaša na celotno slovensko morje in kot letno povprečje. Če se temperatura vode v sezoni zniža za 5 stopinj v Piranskem zalivu, bo to katastrofa tudi za turistično industrijo v Sloveniji. Tako po občutku bi ocenil, da kaj takega ni možno, ampak vsekakor je težko karkoli govoriti, če ne vidiš študije in kako je bila izdelana.
Uporabniški avatar
Bojan
 
Št.: 9306
Pridružen: 12 nov 2004 16:44
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 34let, morska 16let

OdgovorNapisal/-a BojanD dne 09 mar 2006 13:53

Originanlni članek je tule, vendar moraš nastaviti na petek, 03.03.06 :
http://www.primorski.it/

TRST

Plinski terminal sredi zaliva zaskrblja ribiče iz vse dežele

Družba Terminal Alpi Adriatico namerava zgraditi sredi Tržaškega zaliva terminal za sprejemanje in uplinjevanje tekočega plina, kakor tudi podmorsko-podzemski plinovod, ki bo povezal terminal z italijanskim nacionalnim plinskim omrežjem SNAM pri Vilešu. Zadevni projekt je družba Terminal Alpi Adriatico predstavila deželni upravi minulega 6. februarja za pridobitev potrebnih dovoljenj, medtem pa načrt vzbuja zaskrbljenost med ribiči Tržaškega zaliva, ki se boje, da jih bo terminal hudo oškodoval. O tem je tekla beseda na tiskovni konferenci, ki sta jo včeraj popoldne na sedežu Marine Lepanto pri Tržiču priredila Guido Doz, deželni načelnik poljedeljskega, ribiškega in živilskega oddelka Splošnega združenja zadrug (AGCI-AGRITAL), in Federico Grim, predsednik Ribiškega konzorcija Tržaškega zaliva.


Splošne značilnosti projekta

Preden govorimo o pripombah ribičev, gotovo ne bo odveč, če povzamemo splošne značilnosti projekta, o katerem smo sicer pred tedni že pisali. Terminal nameravajo zgraditi sredi Tržaškega zaliva, približno 12 km od Milj na eni strani ter od Fiumicella na drugi. Svoj čas smo objavili, da bo 1 km stran od italijansko-slovenske meje, toda Grim je na včerajšnji tiskovni konferenci povedal, da bi lahko bila ta razdalja še manjša, in sicer borih 120 m. Lega je vsekakor takšna, da struktura ne bo ovirala ladijskega prometa, nahaja pa se sredi območja, na katero ribiči iz vse dežele radi zahajajo.

Platforma bo iz cementa. Dolga bo 300 m, široka pa 100 m. Zgradili jo bodo v Španiji in jo pripeljali v Tržaški zaliv po morju. Posadili jo bodo na droge, ki bodo zasajeni v morsko dno. K terminalu bodo priplule več kot 300 metrov dolge ladje. Letno jih bo prišlo predvidoma 95. Terminal bo povezan s kopnim s 36 palcev debelo jekleno cevjo, ki bo tekla po morskem dnu, bo izolirana in pokrita s cementno plastjo.


Pripombe ribičev

Z ribiškega vidika je projekt sporen v več ozirih. Na dlani je, da bi terminal zmanjšal obstoječa ribiška območja. Pri tem je treba med drugim upoštevati, da bo okrog terminala veljal varnostni pas. Če bo plinska ladja zasidrana, bo varnostna razdalja znašala 1000 m, če je ne bo, pa 500 m. Zelo verjetno bo tudi prepovedano ribariti vzdolž trase plinovoda.

Poleg tega sta Doz in Grim na včerajšnji tiskovni konferenci povedala, da študija o vplivu strukture na okolje sicer upošteva plankton, a povsem prezre druge vrste, ki živijo v zalivu. To pomeni, da študija povsem spregleda ribolov. Stvar je huda, saj v Furlaniji-Julijski krajini živi od ribolova približno tisoč družin. Sicer pa je treba tudi upoštevati, da je ribolov povezan z drugimi gospodarskimi panogami, zlasti s turizmom, in da ima nenazadnje širši socialni in kulturni pomen.

Načrt predvideva, da bi tekoči plin uplinjevali s pomočjo morske vode. A to predstavlja problem. Upoštevati je namreč treba, da bodo ladje pripeljale utekočinjeni plin s temperaturo -160 C°. Morska voda, ki jo bodo uporabljali za segrevanje, pa bo po uporabi za 5 C° hladnejša, kot je bila pred uporabo. A pri tem so važne tudi količine. V enem dnevu bodo namreč uporabili 912 tisoč m3 vode, v enem letu pa kar 332 milijona m3 vode, kar je približno 5,5% vseh voda Tržaškega zaliva. Na dlani je, da bi to lahko imelo hude posledice na morsko floro in favno.

A na morsko floro in favno bi struktura lahko negativno vplivala še z drugega vidika. Da bi na notranjih stenah cevi terminala ne raslo rastlinje, nameravajo morsko vodo sterilizirati z natrijevim hipokloritom (varekino). Uporabili naj bi je do 1641 kg na dan oz. 788 ton na leto, kar bi seveda lahko hudo zastrupljalo širše morsko okolje.

Na osnovi vseh teh ugotovitev nameravata AGCI-AGRITAL in Ribiški konzorcij Tržaškega zaliva - po možnosti skupno z drugimi deželnimi ribiškimi organizacijami - v teh dneh (rok bo zapadel 6. t. m.) vložiti pripombo na študijo o vplivu strukture na okolje, in sicer bodisi na deželni kot na ministrski ravni.

Iz izvajanj na tiskovni konferenci pa smo razumeli, da bi projekt moral zaskrbljati tudi ribiče na Slovenski obali. Sploh je vprašanje, kako gleda Slovenija na ta načrt, še zlasti če držijo Dozove in Grimove trditve, po katerih naj bi projekt, če upoštevamo tudi varnostne razdalje, prekoračil državno mejo.



© Petek, 3. marca 2006
Uporabniški avatar
BojanD
 
Št.: 494
Pridružen: 04 dec 2004 1:34
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 44; morska 38 let

OdgovorNapisal/-a Bojan dne 09 mar 2006 14:03

BojanD, hvaka za originalni članek. Za gretje bodo uporabljali morsko vodo, ki bo po uporabi 5 stopinj hladnejša. To je nekako logično, čeprav se strinjam , da za morske organizme to ne bo nič dobrega. No voda v Slovenskem morju ne bo za 5 stopinj hladnejša in turističnim delavcem se ni potrebno bati.

Po moji oceni ta sistem ne bo imel večjega vpliva na temperaturo vode v slovenskem morju, je pa iz ekološkaga stališča najverjetneje res problematičen, ker je vprašanje kaj se bo zgodilo z planktonom , ki ga bodo v sistemu ohladili za 5 stopinj C. Je pa tudi res , da plankton tudi v naravi potuje skozi različno globoke plasti vode in je na ta način izpostavljen sprememban v temperaturi. Preučevanje tega vpliva je vsekakor delo za strokovnjake.
Uporabniški avatar
Bojan
 
Št.: 9306
Pridružen: 12 nov 2004 16:44
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 34let, morska 16let

OdgovorNapisal/-a BojanD dne 09 mar 2006 14:06

Spornih je tudi 788 ton varekine na leto :shock: :!:
Uporabniški avatar
BojanD
 
Št.: 494
Pridružen: 04 dec 2004 1:34
Kraj: Ljubljana
Izkušnje: akv. 44; morska 38 let


Vrni se na Ogroženi morski biotopi in morski organizmi

Kdo je online

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov registriranih in 5 gostov

cron